15 Temmuz 2013 Pazartesi

Do it yourself, Vol.2

Bu postu daha önce hazırlamıştım aslında ama elbette hayat uzun süredir başka yönlere aktığından yayınlayamadım. Şimdi "sürdürülebilir, sakin, kararlı direniş" devam ederken ben de yazılarıma kaldığım yerden devam ediyorum.

Arda için diktiğim bazı şeyleri anlatmaya çalışacağım.

* Emzirme yastığı
Özellikle ilk dönemlerde bebeği nasıl tutacağınızdan bile emin olamadığınız için bu yastık çok işe yarıyor. Aslında çok kolay satın alabileceğiniz bir şey, e-bebek te özellikle çeşitlerini bulabilirsiniz. Yalnız benim diktiğim satılanlardan biraz daha büyük. Belinize sarıp oturduğunuzda hem arkadan sizin belinizi destekliyor, hem de bebeği istediğiniz şekilde yorulmadan konforlu bir şekilde destekleyerek emzirmenizi sağlıyor. Benim nasıl diktiğimle ilgili bir tarifi buradan inceleyebilirsiniz.


* Emzirme önlüğü

Dışarıda bebeğinizi emzirmek için süper basit bir örtü aslında. Ben bir tane emzirme yastığımla aynı kumaştan diktim, sonra beni kesmedi, bir tane de kıyafetlerimle uyumlu olur diye siyah beyaz diktim :) Ancak ilk zamanlar haricinde hiiiiçç kullanamadım çünkü Arda yüzünün örtülmesinden son derece rahatsız olan bir bebekti. Örtüyü çekiştirmekten emmeye konsantre olamayınca ben de örtüleri attım bir kenara. Ama kiminle konuşsam son derece kullanışlı ve faydalı olduğunu söylüyor. Yine kolay ve çok ucuza buradan sahip olacağınız bu önlüğü, isterseniz çok basitçe buradan inceleyerek de dikebilirsiniz.

* Sling

Kanguru tarzı taşıyıcıların bebeğin kalçasına çok baskı yaptığına ve sağlıksız olduğuna dair okuduğum yazılardan sonra sling denilen taşıyıcılara takıldım. Çeşit çeşit sling var ve bu konuda detaylı bir yazıyı Blogcuanne den okuyabilirsiniz. Kendisinin de dediği gibi siz ve bebeğiniz hangisinde rahat ediyorsanız o sling iyidir. Biz bu arada Amerika' dan Babybjörn marka kanguru da getirtmiştik. Ancak onu da en fazla 3 kere kullandık sanırım. Diktiğim slingleri de çok az kullandık, zira Arda' yı hep pusetiyle gezdiriyorum ama sling in gerçekten kangurudan daha rahat ve sağlıklı olduğuna katılıyorum. Ben bir adet polar (Boran' la olan fotoğraf), bir adet de esnemeyen sert bir kumaştan dikmiştim (benimle olan fotoğraf). 2. nin içerisine başka bir kumaş kaplayıp hem renk katmak, hem de sağlamlaştırmak istedim. Dikerken bu video dan yararlandım. Bu arada Babasling marka da direkt satın almak için çok iyi bir seçim. Markanın bu videosunda bebeğin hangi aylarda, hangi pozisyonlarda taşınabileceğini de detaylı görebilirsiniz.


 * Havlu


Benim favorim :) Beyaz düz bir havlu kumaşını aldım, kare olarak kestim, bir ucuna üçgen şekilde kestiğim başlığı diktim. Havlunun üzerini başka bir kumaşla kapladım ve başlık kısmına kaplayacağım kumaşa önceden el ile Arda' nın ismini işledim. Yaparken son derece zevk aldığım, sonucuna da bayıldığım bir şey oldu. Bununla ilgili de detaylı anlatım burada mevcut.




























* Sedir yastıkları
Aslında bunların Arda' ya pek bir faydası yok, sadece onun odasındaki sedir yatağı süslemek için yaptığım yastıklar. Bu sıralar Arda uyumadan önceki ritüllerimizin bir parçası da bu sedire yaslanıp, ayaklarımı uzatarak onu emzirmek. Böyle zamanlarda bu yastıklara yaslanıyorum :) Arda' nın rengarenk oluşlarından dolayı sanırım, çok ilgisini çekiyor.




* Alt değiştirme/örtü



















Bunu yaparken Arda' nın altını değiştirirken kullanırım diye düşünmüştüm. Ama daha sonra bir kaç kullanımlık alt değiştirme örtüleriyle bu işi hallettiğim için pek o amaçla kullanmadık. Arda çok küçükken, koltukta vs. yatırdığımda altına seriyordum. Tıpkı yukarıdaki fotoğrafta olduğu gibi :) Bir kaç kez üzerinde oynasın diye yere serip kullandım. Şu an Arda' yı yıkarken kullanıyoruz. Garip ama gerçek. Bunu küvetin içine seriyoruz çünkü Arda artık kendi küvetine sığmıyor, ama henüz desteksiz de oturamadığı için yatarak veya emekleme pozisyonunda yıkanıyor. Küvetin zemininde canı acımasın diye de bu örtüyü kullanıyoruz. Dışındaki kumaş çabuk koruyor, içerisinde de çift kat elyaf var ama çok ıslak kalmıyor. Zaten hemen hemen her akşam yıkandığı için çok sorun olmuyor. İçerisine elyaf koyup dümdüz diktim. Daha sonra da üzerinden dilimler gibi dikişler geçtim.



* Minik beşik koruyucu ve battaniye





















Arda yaklaşık ilk 4 ay geceleri bizim odamızda küçük bir beşikte yattı. Beşiği Mothercare' den aldığımızda koruyucu takımı vs. ayrı satılıyordu, tek model vardı ve ellerinde kalmamıştı. Ben değişik bir şey olsun istedim ve sonra yine kendim yaparım mantığıyla fotoğraflardaki şekilde bir takım diktim. Çarşafı zaten düz kumaş, sadece köşelerini iplik lastikle diktim rahatça yatağına geçirebileyim diye. Koryucusunun içerisinde yine çift kat elyaf var ve katlama yerlerinden dikişli. Battaniyesi için de bu kumaşı çift kat dikip kenarlarına çarşafın kumaşından biye geçtim. Daha sonra süslemek için mor keçe kumaştan bu hayvan desenlerini kesip hem battaniyeye, hem koruyucuya elimle diktim. Koruyucuyu beşiğe bağlamak için mor kurdela kullandım.

* Kapı süsü ismi

Son olarak Arda' nın hastanede balonla kullandığımız, daha sonra tülle vs. geliştirerek evde kullandığımız kapı süsünün isimliği var. Kumaştan harfleri kesip, içlerine pamuk doldurarak diktim. Daha sonra orlon ip dediğimiz renkli ipliklerle harflerin kenarnı tığ ile oyaladım. Ve en sonunda da köşelerinden birbirlerine diktim.

Sonuç budur :)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder