24 Nisan 2013 Çarşamba

Arda' nın odası..

Biliyorum, takip edenler şu an doğum yazısını okumayı bekliyorlardı ama heyecanı biraz daha arttırmak ve kendime de küçük bir mola vermek adına, araya bu yazıyı sıkıştırmak istedim :)

Benim için bebek/çocuk odası demek mümkün olduğunca sadelik demekti. İnternette araştırma yaparken karşınıza çıkan şeyler inanılmaz. Tabi herkesin kendi zevki, saygı duymak lazım ama çocuğunun fotoğrafından perde yaptıranı bile gördüm. (belki okuyanlar arasında da yaptıran vardır gerçi, pot da kırmış olabilirim :))
Masmavi ya da pespembe, her yerde başka bir uyarıcı nesne barındıran ve şirin yapalım derken b.ku çıkarılan fazlaca oda görseline maruz kaldım. Birini siz de görmek isterseniz Yeliz Yeşilmen' in kızının odasını buradan inceleyebilirsiniz :)

Daha önce de belirttiğim gibi aklımda açık mavi duvarlar, o duvarları süsleyen bir kaç fotoğraf belki sticker, güzel bir perde, beyaz mobilyalar, sarı ve yeşil aksesuarlar vardı. Aslında Boran' a kalsa tüm odayı Spiderman görselleriyle doldurabilirdik. Ne bileyim, örümcek ağı şeklinde avize bile olabilirdi odada :) Ama biricik oğlumuzun daha hangi süper kahramanı seveceğini, hangi çizgi film karakterleriyle kendini özdeşleştireceğini bilmediğimizden tabi ki bu fikri ekarte ettim. Gerçi adım gibi biliyorum ki ön teker nereye, arka teker oraya.. Playstation, psp, bilgisayar oyunları, bilimum teknolojik ıvır zıvır, maalesef gerekli gereksiz kablolar, japon çizgi filmleri, süper kahramanlar, vs vs.. Babasından görecek, hepsinin delisi olacak :) Zaten oda dekorasyonunda ne kadar bunlardan uzaklaşmış olsam da, kıyafette tabi ki aynı istikrarı sağlayamadım ve Arda' ya Superman, Batman, Spiderman, ne kadar -man varsa hepsinden body, tulum, t-shirt vs aldık :)




Neyse, konuya dönüyorum.. Girişten itibaren anlatacak olursak, işte bu kapıdaki isimliğimiz. Aslında bunu kendim keçeden vs. yapmak istedim ama internette de araştırmalarım sonucu öyle bayıldığım tarzda bir model bulamadım. Daha sonra mobilya bakmak için gittiğimiz Modoko' da Çocuk Kalbi isimli mağazayı gördüm. İnternet sitesi çok kısıtlı gerçi, mağazaya gidip yerinde inceleme yapmak daha doğru olur. Küçük bir yer ve içerisi gerçekten çıfrıt çarşısı gibi. Ama olağanüstü güzel aksesuarlar var. Bu isimliği 80 TL' ye yaptılar. Ahşap malzemeden, üzerindekiler de ayrıca yapılıp yapıştırılmış. 5 harfe kadar 80 TL' ye yapıyorlardı en son..





Kapıdan girince sağ tarafta bir boy cetveli sticker ımız var. Bunu Paşabahçe' den çok uygun bir fiyata almıştım. Boy cetveli için tabi ki çok erken, bunu ben de biliyorum ama zaten amaç sadece süslemek :)
 


Arda' nın dolabı ve şifonyeri mevcuttu. Şifonyerin mevcut kulplarını görüntüdeki şekilde değiştirdik. Mobilyaları yapan yerde yaptırdım bu kulpları da. Sanırım tanesine 10 TL gibi bir şey vermiş olmalıyım, net hatırlamıyorum. Malzemeye göre değişir tabi fiyat, zaten bebek mobilyası için binbir çeşit kulplar mevcut.. Çizgi film karakterleri, ayıcıklar, süsler, onlar, bunlar.. Ben sadece renk istedim. Dediğim gibi, çok fazla uyarana maruz bırakmak istemedim çocuğu.. Zaten kendisi biraz serpildiğinde bunlara neler yapacak tahmin edebiliyorum. Kendimden biliyorum boardmarker la dolabıma kelebek resimleri çizmiştim :)







İşte bu da Arda' nın yatağı.. (yalnız çocuk ilerde ünlü biri fln olursa şu satırlar ne rezalet ya.. "ünlü dizi oyuncusu Arda Bardız' ın yatak odası görüntüleri, flaş flaş flaş, asssssooooraaa :))
Beyaz, dümdüz, sallanmayan, altında çekmece vs. olmayan basit bir beşik. Bebek mobilyası olunca malzeme önemli oluyormuş, boyası antialerjik olacak, sunta olmayacak, gerçek ahşap olacak, sentetik malzeme içermeyecek vs. vs.
Ben hem istediğim fiyata, hem de istediğim gibi sade bir şey yapabilecek tek bir yer buldum açıkçası. Yine modoko içinde Haidi Mobilya. Aslında direkt %100 ahşap mobilya yapıyorlar ve gerçekten çok başarılı. Ama onlar biraz daha maliyetli haliyle, bizimki mdf üzeri kaplama.
Bu arada uyku seti Funnababy' nin Trip modeli. Bu marka da piyasaya göre birazcık daha pahalı ama modelleri daha özgün.


Bu sitckerı internetten Duvarsticker diye bir siteden aldım. Aslında komple duvarda ağaçlı vs. bir şey planladım önce ama iyi ki almamışım diyorum şimdi. Zira bu bile beklediğimden büyük çıktı, bir de gerçekten yapıştırmak zor. Tek bir hamlede yapılmıyor, bu yaprakları tek tek yapıştırmak gerekiyor vs.
Bu karede dikkatle bakınca görebileceğiniz kamera, Aslı&Sabri' nin Arda' ya hediyesi olan bebek telsizimizin kamerası. Amerika' dan getirdiler. Diğer her şey gibi orada çok daha uygunmuş. Modeli buradan inceleyebilirsiniz. Şahsen ben çok memnunum.


İşte bu da sedir yatağımız. Öncelikle şunu söylemek isterim ki, evet hem çok güzel görünüyor, hem de kulanışlı. Ama bunun modelinde benim küçük bir hatam oldu, keşke üst kısmını daha alçak yaptırsaydım diye düşünüyorum. Fazla yüksek olduğu için sedirden çok yatak gibi görünüyor. Daha alçak olsaydı daha sedir/koltuk havasında olabilirdi. Bunun üst kısmına 90*190 tek kişilik bir yatak sığıyor. Altında bütün halinde bir çekmece/bazası mevcut. Oraya da dilerseniz 80*180 yatak koyabiliyorsunuz. Ben şimdilik saklama alanı olarak kullanıyorum, baya bir eşyamızı toparlıyor.
Bu arada üzerindeki renkli minderler tabi ki benim eserim :)



Avizemiz IKEAAAA Evinizin herşeyiiiii :) Aslında burada daha önceden Gülten Anne' nin hediyesi, porselen, beyaz, antika bir avize vardı ama tabi ki çocuk odasına uymadığı için değiştirdik. Avizeyi değiştiren eleman şöyle söyledi "İlk defa bu kadar değerli porselen bir avizeyi çıkarıp, yerine plastik avize takan birini görüyorum." :)





İşte bu da Arda' nın dolabı. Tabi ki bu koca dolabın hepsi henüz (!) ona ait değil. Sadece 1 kapak + çekmeceleri ona tahsis etmiş durumdayım. Şu an için yetiyor ama zamanla her yeri kaplayacak küçük beyin eşyaları, biliyorum :)












Son olarak, fotoğraflarda gördüğünüz perdenin kumaşı.. Bunu Persan' da bulmuştum. Perdecim artan kumaşı da bana getirdi, daha sonra bu kumaştan sedirin üstündeki yastıklardan ikisini yaptım :)










Her şey hazır, tek eksik Arda :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder