7 Ekim 2013 Pazartesi

İlk diş

Arda' nın ilk dişinin çıkması 8. ayını buldu. Tatil için Bodrum' a gitmeden önce, Erdek' te "diş buğdayı" organizasyonu yapmak istedim aslında, ama zamanında ayarlayamadığım için yapamadık. Biraz garip bir gelenek gerçi ama özellikle önüne konulan alet edevattan neyi seçecek, ileride ne olacak benim çocuğum diye merak etmiyor değildim :) Neyse, bu garip adetimiz de eksik kalsın artık..

Dişler çıkarken çok şükür ki hiç ateşlenmedi. Sadece iştahsız, keyifsiz olduğu zamanlar yaşadık ama tam olarak dişten mi kaynaklandı bilemiyorum tabi. Bazen kaşıntısını biraz olsun azaltsın, rahatlatsın diye Dentinox Gel kullandık. Bir nevi uyuşturucu olduğu için çok tavsiye edildiğini söylemeyeceğim ancak sadece bazı geceler için küçük miktarlarda uyguladık.

İlk diş alttan sağ tarafta çıktı. Hemen arkasından da soldaki geldi. 6. aydan itibaren salyalar, şişlikler ama bir türlü gelmeyen dişler derken bir nevi "ikisi bir arada" oldu yani. Bu arada yaz başlangıcı ile birlikte güneşe çıkması da dişlerin gelişini hızlandırdı diyebilirim. Arda, ilk dişinden itibaren yemeklerini daha taneli tercih eder oldu. Alt dişleriyle üst damağı arasında ekmek kemirmeyi pek seviyordu :)

Maalesef ilk dişlere ait görsel anımız yok, zira Arda hiç izin vermedi :) Şimdilik 8. aydan bir fotoğraf ile yetininiz efendim. Sevgiler..




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder