10 Ekim 2013 Perşembe

Tatil vol.2 / Bayram

Artık bayram tatilleri yaza denk geliyor, ne hoş :) Ben bu tatilde aradaki günleri izin alıp haftayı tamamlamakla kalmadım, sonrasına 1 hafta daha izin alarak 2 haftalık bir maceraya atılmış oldum. Aslında Boran çalışacağı için pek isteyerek bu işe girişmedim ama malum, bizde Ağustos ayı fındık toplama zamanı olduğu için annemin köye gitmesi gerekiyordu. Ben de mecburen Arda ile kalacaktım.










Önce Erdek' e gittik. Bayramı orada karşıladık, yazın son deniz keyfini yaptık. Sonra da köye, annemlerin yanına geldik. Fındık toplama merasiminin sonuna yetişip çorbada bizim de tuzumuz bulunsun diyerek birer kova fındık topladık Boran'la :) Gelmişken fındığın harmanını da yapalım, Arda' yı bu garip olaydan mahrum bırakmayalım dedik ama pek hoşlanmadı kendisi :)


Bizim köy evinin mimarı ve usta başı, bizim köydeki evlerin yarısında olduğu gibi rahmetli dedem. Bu evi yaparken salonun tavanında bir demiri büküp bırakmış, anneme de demiş ki "burada çocuklarına salıncak yaparsın." Ben küçükken bir kere salıncak yaptığımızı,bir kere de annemin eski tip asılan tahta yayıkla yoğurt yayıp, tereyağı yaptığını hatırlıyorum. Şanslı çocuktum, annem tereyağını sıyırdıktan sonra ayranı kaynatıp peynir yapar, yaparken de daha peynir sertleşmemiş haldeyken mutfağın kapısında bekleyen abim ve bana yumuşacık peynirden koparıp verirdi. Şimdi ben Arda' ya % 100 keçi sütü, keçi peyniri bulabilir miyim diye marketlerde geziyorum :) Neyse, Arda da en azından büyük dedesinden miras kalan bu salıncak keyfini yaşamış oldu. Canım dedem, mekanın cennet olsun..
Onun bu keyfini ve tatlı uykusunu o kadar sevdim ki acaba İstanbul' da da aynı şeyi yapabilir miyiz diye düşündüm :)


Bu da bizim oraların bir nevi "geleneksel sling"i :) Abim küçükken babannem hep onu böyle sırtına bağlarmış, öyle işlerini yapmaya devam edermiş. Abim de o kadar keyif alırmış ki hiç ses çıkarmadan orada takılırmış. Aynı şeyi annemle Arda yaşıyorlar böyle zaman zaman. Arda annemin omzunun üzerinden yaptığı işi pür dikkat izlerken annem de az önce yukarıda bahsettiğim çocukluğumun mutfağında bulaşık yıkıyor :) Hayat çok garip..

Annemler de ertesi hafta içi döndüler köyden. Bu sefer işe giden Boran'ı evde yalnız bırakıp Şile' ye gittik. Tatilin son noktasını da Şile'de koyarak huzurlu bir şekilde 2 hafta aradan sonra işe geri döndüm. Bu arada Arda da anannesiyle özellikle Şile' de harika zaman geçirdi. Sabah uyanır uyanmaz annem Arda' yı alıp sitenin parkına, böğürtlen toplamaya, dağ bayır orman yürümeye çıkarıyordu. Böylelikle ben de biraz sabah uykusu uyuyabiliyordum :) Sonra sabah kahvaltısı, hamakta sabah uykusu ve ardından havuz keyfi. Havuzunda oynarken acıkınca öğle yemeği, hamakta öğle uykusu, bir kez daha havuz, çimlerde oynamaca, yürümece derken akşam yemeğinin ardından pestil gibi yatıyordu. Benim için asıl tatil bu 2-3 günlük zamandı diyebilirim. Şile'yi seviyorum, zaten kim sabah ekmek almak için böyle bir yoldan bakkala gitmek istemez ki :)

Sadece bu uzun sürecin bir getirisi olarak Arda meme konusunda iyice bilinçlendi, sürekli benimle birlikte olunca kafasına göre istediği saatte emmeye alıştı ve çok düşkün olmaya başladı. Resmen yerli yersiz elleriyle t-shirt ümü açıp meme isteme gibi bir davranışın içerisine girdi. Maalesef bu hala devam ediyor. Evet emzirmek çok güzel ama bir zaman sonra insan sıkılıyor.

Tatilin bir diğer kötü yanı da sürekli başka başka evlerde kalınca Arda' nın hep benimle aynı yatakta veya en azından aynı odada yatıyor olması ve ayrı odada yattığını unutmasıydı. Zira döndükten sonra da gece uyandıktan sonra yatağında yatmamaya, ben pes edip bizim yatağa alana kadar geri uyumamaya başladı. Ara ara hala bunu yapıyor ne yazık ki :(

Vee.. efsane fotoğraf.. Şile' de neredeyse tüm gündüz uykularını hamakta geçiren güzel oğlumdan ne kadar da estetik uyunabileceğinin ispatı adeta :) Sevgiler!







2 yorum:

  1. bu fotograf hakkaten efsane...
    ayrica geleneksel slinge ve salincaga da bayildim. masallah annene de arda`ya da...:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkurler canim.. bazen gercekten ne varsa eskilerde var :)

      Sil