30 Nisan 2013 Salı

Bazı bilgiler.. Naçizane :)

Hamilelik ve doğum süreci ile ilgili iletmek istediğim bir kaç şey var..

Öncelikle şunu söylemek istiyorum, doktor seçimi çok önemli. Kendinizi rahat hissedebileceğiniz, sorularınıza bıkmadan usanmadan cevap verebilecek, her daim ulaşılabilir (bu madde maalesef çok bulunmuyor), sizin isteklerinizi anlayışla karşılayıp sizi bu yönde ilerletebilecek bir doktor çok çok önemli. Ben Emel Balkan' ı kesinlikle tavsiye ederim. Daha önce ASM' de başka bir doktora gittim ve gerçekten çok kötüydü. Yaşadığım o kötü tecrübeden sonra Emel Hanım adeta bir melek gibi gelmişti bana :)

Hamile kalmaya karar verdiğiniz anda doktora gidip gerekli kontrollerden geçmek, bazı testleri yaptırmak gerekiyor. Herkesin bildiği gibi sigara, alkol, kafein gibi zararlı maddelerden uzak durmak önemli. Aslında kadının olduğu kadar erkeğin de buna dikkat etmesi lazım, zira spermin de yumurta kadar kaliteli ve sağlıklı olması gerekiyor. Şahsi fikrim denemelere başlamadan en az 1 ay önce tüm bunların kesilmesi ve daha kaliteli/steril bir yaşam tarzının benimsenmesi. He bunu söylüyorum da benim sevgilim sigara kullanmamasına rağmen "otlakçı" dediğimiz cinsten alışkanlığını hep sürdürdü ve hala da sürdürüyor maalesef :(

Hamilelik süreci ne kadar rahat ve huzurlu geçerse, bebek de o kadar huzurlu oluyor derler. Ben gerçekten çok güzel ve huzurlu bir hamilelik yaşadım. Bunda tabi ki bir çok etken vardı. İş yerimde çok rahattım, yöneticim inanılmaz anlayışlıydı, ailelerimiz hep destek, tam destek modundaydı, sevgilim ve ben her zamankinden daha da mutluyduk, arkadaşlarımızın desteği ve mutluluğumuzu sürekli paylaşıyor olmaları muhteşemdi. Olabildiğince kendinizi stresten, kavga gürültüden, olumsuz düşüncelerden uzak tutmanız gerekiyor. Özellikle felaket tellallarına kulaklarınızı tıkayıp sadece kendinize ve bebeğinize konsantre olmanız kendinize yapabileceğiniz en büyük iyilik..Şimdi Arda da gerçekten (maşallah diyelim :)) çok huzurlu, güler yüzlü, sevgi dolu bir bebek.
 
Kilo alımı ile ilgili.. İştahı hep açık bir insan olmuşumdur bugüne kadar ama hamileykenki çok başkaydı. Özellikle tatlı konusuna girmek bile istemiyorum zira 1 tepsi baklavayı yemek isteyebilecek kadar çok tatlı çekiyordu canım. Sonra Emel Hanım hamilelik şekerinden bahsedip, "çocuk fazla kilo alabilir" dediği anda bunu kestim. Dikkat ettiğim tek şey bu oldu. Bunun dışında canım bir şey çektikçe kuruyemişle, 1 bardak sütle veya 1 porsiyon yoğurtla iştahımı bastırmaya çalıştım. Çok düzenli olmasa da yürüyüşlerimi yapmaya çalıştım ve pilates topunda zıplama egzersizi yaptım. Bir de Boran sürekli psikolojik  baskı yapıyordu, fırsat buldukça tartıya çıkarıyordu beni :) Sonuç olarak 48 kg ile başladığım hamileliğim 61,5 kg ile son buldu. Tabi herkesin bünyesi, genetik yapısı vs. farklı ama genel anlamda tavsiyem: az tatlı, az karbonhidrat, az tuz; bol protein, bol kalsiyum, bol yürüyüş :)

Biraz ayıp olacak ama ani durumlara karşı bir önlem olarak bazı kıl-tüy işlerini son günlere bırakmayın; tecrübeyle sabittir, utanırsınız, sıkılırsınız, pişman olursunuz :) Zira ailenizden biri gibi olan, utanma sınırını çoktan 5 m öteye aştığınız doktorunuz olmuyor sadece doğumda, benden söylemesi..

Doğumun başladığını hissettiğiniz andan itibaren en önemli şey panik yapmamak bence. Heyacanlanın ama panik olmayın :) Hastaneye gitmeden önce ılık bir duş alabilirsiniz, rahatlatır derler. Ben unuttum, siz unutmayın. Benim gibi sancılardan önce suyunuz gelmeye başladıysa hemen hastanenin yolunu tutmalısnız, çünkü suyun gelmesi = kesenin yırtılması = sizin ve bebeğinizin mikrop kapma riskinin olması.. Ama sadece sancı olan durumlarda hemen hastaneye gidilmese de olur, sancıların süresini evinizde takip edip 4-5 dk da bir gelmeye başladığında hastaneye gidebilirsiniz. Evinizin ortamında beklemek hastanede beklemekten daha rahat olabilir, tabi tercih meselesi :) Doğumun başlangıcı ile ilgili detaylı bilgileri bu yazıda okuyabilirsiniz.

Hastane çantanızı mümkün olduğunca hazır bulundurmaya çalışın. Çantada olması gerekenlerle ilgili  örnek bir listeyi buradan inceleyebilirsiniz.

Benim unuttuğum ama mutlaka hatırlanması gereken bir nokta daha var. Doğumun başladığını düşündüğünüz andan itibaren bir şey yemeyin! Su bile içmeyin! Zira ben zaten öğlen güzelce yemek yemiştim, evde bir şeyler atıştırmıştım, bir de üstüne hastanede Boran çikolata yedirdi. Tabi henüz sindirme aşamısa bile girememiş bu yiyecekler sancılar sırasındaki mide bulantısıyla bir güzel geri geldi. Aman diyim, dikkat!

Bu arada doğum sırasında tabi ki çok susuyorsunuz ve sürekli ağzınız kuruyor ama su içemiyorsunuz. Annem ve Duygu ben susadıkça ıslak pamuk gezdirdiler dudaklarımda, çok işe yaradı. Ayrıca ben yanıma nemlendirici lipstick de almıştım dudaklarım çatlamasın diye :) Bulabilirseniz buz da bir yöntem..

Doğumu beklerken mümkün olduğunca gezinin, volta atın, yapabiliyorsanız ara ara çömelin. Son araştırmalar doğal doğumun çömelerek çok daha rahat yapıldığını gösteriyor. Benim gibi sancı vurdukça kendinizi sıkmayın, aksine rahat bırakmaya çalışın. Bu arada bir önceki doğumu anlatan yazımda sancılar vurdukça "epidural verin o zaman" diye bağrındığımı yazdığımı biliyorum ama sakın bunu dikkate almayın :) Asla korkmayın, doğum abartıldığı gibi korkutucu bir şey değil. Herhangi bir sorun çıkmadığı sürece rahatlıkla geçirilen, sonucunda da dünyanın en güzel varlığına sahip olduğunuz bir süreç sadece.

Ayrıca hani deniyor ya "bebeğinizi kucağınıza aldığınızda hepsi geride kalıyor, unutuluyor" diye, işte bu tam anlamıyla gerçek. Onun kokusunu içinize çektiğinizde, zar zor açabildiği gözlerinin içine baktığınızda aklınızdan tek şey geçiyor: HER ŞEYE DEĞER :)

Boran' ın Arda ile ilk karşılaşma anı :)





2 yorum:

  1. Googleda Dr. Emel Balkan ile ilgili araştırma yaparken blogunuza rastladım. Emel Hanımla ilgili çok fazla bilgi yorum yok ama olan yorumlar da hep olumlu. Şimdi 21 haftalık hamileyim ve sanırım ben de doğumda kendisini düşüneceğim.Özellikle bir problem olmadığı sürece normal doğum istiyorum ve Emel Hanım normal doğum için cesaret veren ve normal doğum taraftarı bir doktor diye kendisini düşünüyorum.Umarım memnun kalırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle hayırlı olsun, inşallah sağlıkla miniğinizi kucağınıza alırsınız :) Emel Hanım' ı, hele de normal doğum düşünüyorsanız, kesinlikle tavsiye ediyorum. Umarım siz de benim kadar memnun kalırsınız.

      Sil